reede, 27. jaanuar 2012

Esimese maratoni ootuses

Seda suusaaastat ilmestab sõna teistsugune.
Suusatama sai hakatud alles jaanuaris, esimene maraton on ka juba jaanuaris.
Viimasel kahel aastal on juhtunud nii, et juba detsembris hiljemalt saab suusad alla aga esimene maraton toimub alles veebruaris, nii umbes 1 nädal enne Tartu Maratoni, Alutagusel.

Sel aastal otsustasin pisut lähenemist muuta ja osaleda ka ühel vabatehnika maratonil, milles on Viru maraton.
Olen selle sõidu kohta erinevaid lugusid lugenud ja eks väike hirm ikka ole hinges, et mis ees ootamas on. Hirm eelkõige laskumiste osas. Olen saanud pildi, et enamus sõitu on küllaltki rahuliku reljeefiga rajal aga lõpu osa (sel aastal ka algus) on tõusude ja laskumistega täidetud ning tegemist on päris kiirete ning osalt ka tehniliste laskumistega. Kuna minu suusavalitsemise oskus on suhteliselt olematu, siis väike selline ootusärevus või hirm on hinges.
Kindlasti lisab ootusärevust ka  teadmine, et tegemist esimese vabatehnika maratoniga üldse. Samas kuna eelmisel pühapäeval sai sõidetud 34 km-i, siis mis see 8 km-i veel ära ei ole :).

Rajast ja oludest ei oska ma hetkel midagi kirjutada, eks nendest kirjutan ma pärast sõitu aga ühtteist oskas kirjutada Priit Pullerits, kel huvi saab tutvuda.

Suuskade määrimise osas on muidugi paras loterii. Erinevad ennustused lubavad erinevaid numbreid :).
Igatahes kui algselt oli plaanis, et lasen suusad määrida - samas arvutasin ja kalkuleerisin - siis lõpuks ostsin eile määrded ja määrin hoopis ise.
Plaan on paar kihti floorivaba kõige külmema ilma määret panna ja siis paar kihti Swixi -7 - -12 kerge flooriga määret. Eks näis, mis see ilm lõpuks kujuneb ja kas see Swixi kiht kaob sealt kohe ära või on tast mingit kasu ka :).
Ise määrimise ainus miinus on muidugi see, et pärast pole kedagi süüdistada, miks suusad ei liikunud jne :). Aga kuna Viru maraton on mu jaoks eelkõige treening ja kavas on sõitu nautida, olgu või viimasena üle lõpujoone sõites, siis ega ma väga ei pabla sellepärast, kui määrimine ei õnnestu ja peab rohkem pingutama. Saabki raskema treeningu :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar