pühapäev, 25. detsember 2011

Uued väljakutsed

On mõnetigi kummaline aga vaatamata sellele, et olen Pärnus pärit on ujumine minu jaoks olnud võõras ala. Kunagi kui koolis õpetati, siis olin haige või mis iganes see põhjus oli aga siis ma seal kursustel ei käinud ja nii ongi see elu veerenud, et ujuda ma ei oska ja vette väga ei trügi.
Samas on viimasel pooleteisel aastal, võibolla viimasel aastal veel enamgi, tekkinud soov ja mõte, et peab ennast kokkuvõtma ja minema õppima selle asja selgeks.
Põhjusi siin mitmeid, üks selles, et olen mõistnud, et ujumine on hea alternatiivne spordiala, mida harrastada. Teiseks aga kindlasti see, et tahaks kohe väga triatloni ära teha. Aga kuida sa seda teed, kui ujuda ei mõista :). No ja kolmas põhjus on see, et erinevatel tasakaalu nõudvatel spordialadel olen märganud, et seda va tasakaalu pole eriti. Lootus on, et ujumise selgeks saamisel paraneb ka tasakaalu tunnetus ja see võiks aidata siis nii rulluisutamisel, suustamisel aga ka rattasõidus mõningal määral.

Pika sissejuhatuse kokkuvõtteks siis selline info, et kallis naene tegi mulle kingituse - ujumise algõpetus. Väga pikalt pole aega ennast praadida selle kõigega. Juba jaanuari teisel nädalal ootab mind esimene tund. Kindlasti kirjutan ma sellest siin jaanuari esimeses pooles kõvasti :), minu jaoks uudse kogemusega ja ootan juba kerge ärevusega, mis saama hakkab :).

Selle kõige valguses tundub tühine info, et käisin täna jooksmas, 1:45, keskmine pulss tuli 148, kiirus 6:56 min/km. Jooksu keskel sai tehtud 7 minutit üle anaeroobse tsooni, selle aja keskmine kiirus tuli 4:20 min/km.
Keskmine pulss tuli nõnna kõrge lihtsal põhjusel - hommiku söögi ja trenni vahele jäi liiga vähe aega. Trenni lõpu poole alles hakkas pulss normaalsemaks minema. Alguses oli umbes 15 lööki kõrgem kui tavaliselt sama tempo juures.

Homme vist peaks ka mingi tunnise jooksu tegema, muidu võib see söömine tervisele hakata :)

2 kommentaari:

  1. :))) vägev. peaks ka aega ja tahtejõudu leidma ning ühinema. ma küll vee peal püsin mõnda aega aga ujumise "tehnika" on alla igasugust arvestust.

    VastaKustuta
  2. Seal pidi nii olema, et grupp jaotatakse kohe kaheks - ühed kes ei seisa vee peal ja teised, kes seisavad.

    VastaKustuta