laupäev, 22. jaanuar 2011

Taandareng

ALFA 2011 seljataga, oli huvitav ja raske nagu oli ka arvata. Eesmärk ületada 2009 aastal sõidetud aeg jäi täitmata. Kui 2009 sain ajaks 3:23:6, siis seda korda oli ajaks 3:24:0. Seega taandargent tervelt 0,4 sekundit :). Aga kui see naljaga pooleks öeldu kõrvale jätta, siis eelkõige oli tunda, et 2009 aastal sai eelnevalt mingi kuu jagu pea igal hommikul sõidetud sõudeergot, küll 30 min korraga, küll 1000 m sõite jne. Siis seda korda olin mõned korrad teiste trennide raames istunud ka sõudeergo peale. Tulemuseks oli see, et kusagil poolel maal viskas ühe tõuke ajal keha natukene liiga üles ja peaaegu oleks pink täitsa tagumiku alt ära lennanud :). Õnneks siiski jäin istuma aga pingu tagumise otsa peale. See kindlasti mõjutas natukene sõitu, kuna nüüd ei julenud enam jalgadega nii kõvasti lükata. Lühidalt - tehnika vedas alt :)
Aga positiivne oli see, et kui 2 aastat tagasi kulgesin kudagi moodi mattidele ähkima ja puhkima ning mõtlesin, et kas on vaja, siis seda korda tõmbas korraks kopsud jama täis aga üldiselt oli olukord väga vinks-vonks. Tundub, et üldine vastupidavus on oluliselt paranenud. See on ainult hää.


Ahjaa eile õhtu käisin tegin Järve metsas pärast tööd tunnise suusaotsa ka. Sõidetud sai umbes 11,6 km-i ja aega kulus paar sekundit üle tunni. Pulsivöö kahjuks streikis, seega ei saanud pulssi mõõta. Aga üritasin alguses hoida asja madalal, lõpus sai tsipa juurde pandud.
Rada ise on profiililt 5+. Jälje sügavus jätab soovida ja mõnes kohas oli traktor uisurada tehes klassika jälge natukene lõhkunud aga see polnud suur probleem. Ring võiks ka tsipa pikem olla :). Aga rajal on paar väga mõnusat klassikatehnika harjutamise / õppimise tõusu. Üks on väga hea pikk, lauge tõus. Üks lauge aga lühem ning üks suhteliselt järsk, kus aga saab ka kenasti vahelduvtõukega üles.
Endal suusk ei olnud kõikse parem - ei pidanud kõikse paremini aga natukene tehnikat korrigeerides sai täitsa vahelduva tõukega neid tõuse võetud.
Lisaks on rajal väiksemaid künkaid, mis annab hea võimaluse paaristõuget harjutada ja paaristõuke puhul ka väikseid künkaid võtta.
Mõnus.
Aa ja seda ka, et kuigi käisin pärat tööd ja väljas oli pime ning rajal valgustus puudub, siis see ei seganud grammigi. Lumi kenasti valge ja peegeldab igalt poolt paistvat valgust kenasti edasi, saab pimedas väga kenasti sõita.
Kindlasti võtan plaani sinna rajale uuesti minna. Tänu sulale on rada oluliselt kõvemaks saanud ja nüüd ei kao suusakepid ka tõuke ajal tühjusesse :)

1 kommentaar:

  1. Üks positiivne külg sellel rajal on see, et see pole kunagi ülerahvastatud. Kõige rohkem rahvast on seal siis, kui meie trenn on. Muul ajal pole üle 10 inimese kordagi näinud seal.

    VastaKustuta