Teisipäev, 30. juuli 2013

Nädalad lendavad kiiresti

Selline rahulikum nädal möödas.  Natukene üle 10 tunni tuli rattasõitu ja kerge 40 minutit rulluisutamist ka lisaks veel - teine kord sel aastal siis, peaks ikka kolmanda korra ka enne hooaja lõppu ära tegema :).

Jalgrattaga õnnestus läbida 280 km-i ja natukene peale. Midagi erilist ses nädalas polnud - sellised tavalised trennid. Ainus nö ekstreemne olukord oli pühapäevane rahulik sõit, mida sai tehtud +27 kraadi juures. Erinevalt varasematest trennidest siis lausa leitsak :).

Kuigi tänane trenn juba uue nädala arvestuses siis tänased juhtumised väärivad kindlasti märkimist. Plaanis oli 1:30 pikkune trenn, tavapärane ring aga kõrgema intensiivsusega kui tavapäraselt. Kõik algas kenasti kuni sõidetud oli natukene üle 30 minuti ja tundsin, et tagumine rehv kudagi ujub. Lihtne põhjus - rehv hakkas tühjenema. Hüppasin siis ratta seljast maha ja asusin rehvi vahetama. Kõik ju tore kuniks lasin "ampullist" õhu kummi.
Ju oli siis mingi väike kivi jäänud mantli ja õhukummi vahele või oli viimane lihtsalt praak aga nii kui pumba küljest võtsin susises kumm tühjaks tagasi. Egas ma nüüd väga rõõmus selle pärast polnud :).

Et asjad huvitavamad oleks siis muidugi oli kaasa võetud telefonil aku ka ennist tühjaks saanud :). Õnneks olin peatunud kohas, kus teisel pool teed oli üks maja. Astusin aga ligi, et naisele helistada. Peremeest polnd kodus aga naabrinaine rääkis, et tuleb kohe-kohe. Ootasin 20 minutit aga ära ootasin :). Hakkasin kodu poole kõmpima kuniks naene järgi jõudis ja ära viis.

Planeeritud trennist oli umbes 1/3 vaid ju tehtud ja seega kodus uus lohv alla, õhk sisse ja uuesti teele. Õnnestus umbes 30 minutit või nii sõita kui jälle tagumine rehv asus tühjenema. Kuna sel korral polnud gaasi kaasas (poes oli otsas) aga sugu-mugulased lähedal, siis otsustasin need 4 km'i püsti sõites läbida - noh natukene ikka väiksem surve tagumisele veljele.

Rehvi vahetades õnnestus tuvastada, et mantlis oli mingi auk, mis arvatavasti oli kas leidnud uue kivikese või siis punnitas vaikselt õhukumm sealt läbi. Igatahes Mäkaiveri teip mantli siseküljele peale  ja õhk järgi. Seda korda ei hakanud rehvi väga täis puhuma ja nii saigi pooltühja rehviga lõpuni veeretud.

Loodetavasti sai siis täna terve hooaja lohvide kogus ära kulutatud ja rohkem jamasid ei juhtu. Igatahes sai uus väliskumm ostetud, et homme üllatust ei juhtuks. Peab seda väliskummi vähe uurima, kas saab veel elulooma temast või mitte. Eks ta lollikindlam oleks prügikasti ära panna.


Homme kergem trenn aga neljapäeval ootab maasikas - 5 x 5 min max pulsil ehk pulsil üle 90% maksimumist. Põnev saab see trenn olema.

Esmaspäev, 22. juuli 2013

Üks läinud, mitu tulemas

Üks nädal jälle seljatatud.
Trennid said kõik peaaegu plaani päraselt ära tehtud. Ilmestama jäi tugev tuul, mis laupäeval kohe mõnuga puhus. Pühapäeval oli ka tuuline aga kas oli siis tuul nõrgem või õnnestus teekonda paremini valida aga ei pidagit märkimisväärset.
Pühapäeval õnnestus selle suve esimene vihmasahmakas ka kätte saada. Üldse on viimane kuu möödunud nii, et ühel ööl sadas, üks päev oli tsipa pilves ja eelmisel nädalal siis sadas paar korda ka päeval - reedel ja pühapäeval. Kuigi pühapäevane sadu oli täpselt selline, et panin kileka selga ja oligi kõik.

Ses mõttes on ideaalsed ilmad olnud olemiseks ja treenimiseks. Viimane nädal oli küll jahedam aga ei midagi hullu.
Eks muidugi varahommikused kellaajad trennide tegemiseks ole ka hea valik olnud - tuult siis tavaliselt ei puhu veel, õhus palju hapniku jne.

Aga laupäeval oli siis esimest korda kavas kaks korda 3 min max pingutust - idee poolest pulsil üle 188 löögi. No ei saanud pulssi nii kõrgele. 184 tuli maksimumiks ei enamat. Võibolla sai liiga raske rauaga vändatud ja peaks hoopis kergemat rauda kasutama, et suurema sageduse pealt see teravus tuleks aga tunne oli küll selline, et vajutad ja vajutad aga pulssi enam kõrgemale ei saa.
Aa no mis sest suurt ikka põdeda - sai üritatud nii kõvasti kui rammu oli. Küll järgmine kord tuleb paremini :)

Treeningtunde tuli kokku 10 ja pool. Distantsi poolest sai läbitud 290 km-i. Seega maht umbes sama, mõned kilomeetrid rohkem.

Sel nädalal on selline rahulikum nädal. Järgmine nädal hakkab "nalja" saama.

Esmaspäev, 15. juuli 2013

Algus tehtud

Esimene nädal uuest treeningtsüklist läbitud. Oli edukas, nimelt plaan sai kenasti täidetud.
Kokku tuli treeningtunde 10 ja pool. Laupäevane 3 tunnine sõit oli kõikse pikem, pühapäeval sai kergelt 2 tundi veeretud ning nädala sees sai piirdutud kuni pooleteise tunniste otsadega.
Kui nädala sees nägi treeningplaan ette muuhulgas lõike pulsiga umbes 87% maksimumist siis laupäevane pikem trenn nägi ette alguses 15 minutit pulsiga umbes 87% maksimumist ja siis veel 5 minutit pulsiga kuni 95% maksimumist (reaalsuses jäi maks pulsiks umbes 93% maksimumist).

Kui veel nädala sees tundus 15 minutit kusagil 87% pulsiga palju olevat siis laupäeval tuli endalegi ootamatult kergelt see osa. Kuna laupäeval oli vaja 3 lõiku teha, siis alles kolmanda lõigu keskel tekkis tunne, et on raske. Tundub, et trenni tehes läheb olemine paremaks :)

Nood 5 minutilised lõigud olid muidugi omamoodi keerulised. Viimane 5 minutit oli paras kannatamine aga seda mõnusam oli tunne kui asi tehtud.

Pühapäeval nägi plaan ette paari tunnist grupi sõitu aga kuna gruppi polnud võtta kusagilt, siis käisin veeresin üksi. Võtsin asja rahulikult - noh nii nagu grupi sõidu puhul tavaline. Samas oli keha korralikult väsinud eelmise päeva sõidust ja kippus kangeks jääma. Seega lõpuks oli juba ootus suur, millal 2 tundi küll täis saab :). Oma rolli mängis muidugi ka ilm - päike lajatas nii umbes +26 kraadise õhutemperatuuri saatel ilusti lagi pähe.

Nagu öeldud 10 ja pool tundi kogu trenni sai nädala jooksu tehtud. Läbitud sai umbes 280 km-i. Parasjagu ma arvan.

Uus nädal toob natukene pikemad trennid nädala keskele (1:30 - 1:45) ja pisut rohkem lõike. Samas laupäevane trenn tundub tulema pisut lihtsam, kuna tuleb vaid kaks lõiku teha. Samas erinevus on see, et need lõigud tuleb üksteise otsa kõmmutada ja lisaks tuleb 3 minutit kummagi lõigu lõpus veeta pulsiga üle 95% maksimumist. Eks näis, kuidas see õnnestub.

Selle nädala üle elan, siis järgmine nädal tundub tsipa lihtsam olema, millele aga järgneb selgelt raskem ja keerulisem nädal (maasikas on 5 x 5 minutit üle 95% maks pulsist ühe treeningu jooksul). Eks too nädal ole ka treeningplaanis märgitud kui Hard week :).
Igatahes põnev on :)

Teisipäev, 9. juuli 2013

Aitab laisklemisest

Võib öelda, et nalja küll tehtud, nüüd tuleb kõvasti tööd teha, et Septembris korralik rattasõit Otepäe ja Elva vahel teha.

Treeningplaan näed päris hirmus välja - just oma raskuse osas. Pikimad trennid on nädalavahetustel olevad 3 tunnised otsad laupäeval ja 2 tunnised pühapäeval. Nädala see varieerub treeningu pikkus ühe tunni kuni 1:45 vahet. Seega raskus ei seisne mitte tunde ratta seljas istumises (seda on juba natukene ka tehtud) vaid intensiivsuses ehk nagu viimasel ajal siit ja sealt kõlanud on - kvaliteetses treeningus. Siin juures tänud ka Mihklile kommenteerimaks võimalikku treeningut.

Raskemad juhud saavadki need olema, kus tuleb minutit mitu sõita üle 95% pulsiga maksimumist. Eelmisel nädalal tehtud proovi sõidud aga tekitasid küsimusi - kuidas ma selle pulsi 95% maksimumist üldse kätte saan :). Võibolla peaks maks pulssi alandama, siis oleks lihtsam :). Igatahes tundus, et jalgades pole piisavalt teravust ja jõudu, et väntasid kusagilt maalt edasi kiiremini ja jõulisemalt ringi ajada.
Aga kuna nende raskemate treeninguteni on tsipa aega siis loodetavasti organism on nendeks valmis kui aeg käes on.


Ahjaa, täna tegin esimese sutsaka ka juba ära. Kuna sarnase trenni tegin ka eelmine nädal korra ära siis polnd midagi hullu. Homme kerge päev - tunnike rahulikku kulgemist. Ülehomme tsipa raskem väntamine jällegi.


Tulevastest võistlustest niipalju, et kuna Tartu Rullimaratoniga samal päeval toimub sisuliselt koduõues Fakto Auto Tallinna Rahvasõit, siis arvestades eesmärke sai otsustatud sel aastal Rullimaraton ohverdatud ja seega teist aastat järjest Tartu kuuik üritust ei läbi.

Esmaspäev, 1. juuli 2013

Rasked otsused

Pärast Võidupüha Maratoni sai mõned päevad puhatud, täpsemalt 3 päeva ei teinud üldse sporti. Siis otsustasin esimesele jooksule minna.
Suuri plaane polnud, kuna polnud teada, mida Võidupüha maratonil valutama hakanud põlv teha võib. Üllatus oli suur kui terve jooksu ajal ei andnud põlv kordagi ennast tunda. Jooks ise oli selline lühike - 53 minutit.
Järgmiseks päevaks oli planeeritud tsipa pikem ja intensiivsem trenn. Alustasin plaani järgi aga kuna tundsin, et reielihased veel maratonist kanged, siis ei hakanud hambad ristis plaanist kinni pidama. Lippasin planeeritud aja maha aga mitte nii intensiivselt kui algselt mõeldud. Kokku sai lipatud 1:08 ja jällegi põlv ei andnud ennast tunda.

Löök tuli reedel, mil oli kavas lühike jooksuke aga pärast paari kilomeetri läbimist hakkas põlv valutama. Jäin mõnel korral seisma, masseerisin lihaseid kuna tundus, et pikkagi pinges lihased (reis ja säär) sikutavad põlve sidemeid ja sellest ka valu.
Kuna oli vaja jõuda punktist A punkti B  siis polnud võimalust ka lihtsalt seisma jääda ja trenn lõpetada. Samas avastasin, et vähe suurema tempoga ja valutava jala põlve kõrgemale tõstes tekkis piisav venitus lihastes, mis andis võimaluse jooks kerge valu taustal lõpuni teha.

Igatahes otsustasin pärast jooksu raske südamega, et Rõuge maratonile jääb minemata. Noh algselt küll tinglikult aga eile rattaga sõitmas käies tuikas põlv vaatamata sellele, et otsest põrutust jalg ei saanud. Nii otsustasingi, et ei hakka ennast Rõuges lõhkuma.
Kahju on sellest, kuna tegemist oleks kindlasti ägeda jooksuga - korraldus on kindlasti väga heal tasemel, rada väljakutsuv, seltskond sõbralik jne-jne.
Loodetavasti saab sellest jooksust uus traditsiooniline jooks ja seega õnnestub järgmistel aastatel seal osaleda.

Nüüd siis tuleb see nädal veel kergemalt võtta ja järgmisest nädalast saab alguse raskem treeningperiood. Tartu Rattamaraton vaja läbida tip-top kohaga ja niisama lihtsalt ma alla ei anna.

Ahjaa, kas keegi veel võiks oma tõlgenduse anda järgnevale lausele: Base with four 25 min. efforts. (12 min. tempo, 3 min. Max. Base for 10 minutes. Repeat four times.)
Base, Tempo ja Max = liikumispulss. Kogu trenni pikkus peaks olema 3 tundi.
Ma saan aru, et Base tasemel tuleb trenn läbida, mille sees on 4 25 minutilist lõiku, mis algavad 12 min tempo pulsiga, seejärel 3 minutit Max pulsil aga siis ? 10 minutit base pulsil jälle, millele järgneb veelkord üldine Base pulsil liikumine? Või peaks need 4 25 minutilist lõiku järjest ära tegema?