Reede, 31. jaanuar 2014

Jaanuar

Tekkis mõte, et kui kasutada on nii uhke ja mõnus tööriist nagu Sportlyzer, et siis võiks iga kuu lõpus väikse kokkuvõtte teha. Noh saab ilusaid värvilisi pilte jagada ja puha.
Siin ongi esimene katsetus.

Kuu kokku oli selline (kopeerid ühe pildi ja rohkem nagu sõnu pole vajagi :)):


Distantsi mõttes ei midagi erilist aga tunde kogunes päris palju. Teagi, kuidas neid nii palju kogunes. Sai rahulikult omi asju tehtud ja midagi hullu nagu polnudki plaanis.

Jagunesid need treeningud järgnevalt:


Kokkuvõttes sai siis suusatatud kõikse enam, kuigi arvuliselt sai joostud enim. Ajaliselt sai päris palju aega ka jõusaalis veedetud - küll nüüd muskel paisub :)

Treeningu koormuse jaotust hinnates võiks natukene rohkem veeta kolmandas tsoonis ehk pisut rohkem ennast piitsutada. Praegu kipub pisut liiga mugavustsoonis kulgemiseks asi minema.

Selline see ülevaade oligi - kaks pilti ja kõik selge.

Esmaspäev, 27. jaanuar 2014

Ostan rauda

Möödunud nädal läks sedasi, et sai tehtud trenni, pisut vähem kui planeeritud aga suures plaanis läks kõik planeeritult. Suusklema jõudsin kolmel korral, lisaks sai kolmel päeval ka joostud.

Nädala nö highlight oli laupäevane trenn, kus eesmärgiks oli läbida 50 km't, läheb siis aega kaua läheb.
Sellise pikema trenni üks suurimaid väljakutseid on leida rada, kus pea väga ringi käima ei hakka. Nimelt Sakus lubati head 1 km'ist rada, Pirital 1,5 km'ist rada. Õnneks tuli õigeaegselt infot, et Jüri terviserajal on 4,5 km'ne ring - isegi reklaamiti, et võib uue suusaga sõitma minna / tulla.
Reaalsus oli see, et rada oli tsipa lühem ja olud polnud ka nii kiita. Endal õnnestus küll püsti jääda aga päris mitmel korral jäid suusad korralikult kinni. Igatahes kui enne hooaja algust mul mulla suuski ei olnud, siis nüüd on nad olemas :) - pikki sooned, päris sügavad; lisaks paarist kohast kandid katki ja ka mõned risti sooned. Eks lihv võiks midagi aidata aga mulle tundub, et targem on osta uued suusad (pakkumistele avatud). Treenimiseks sobivad need suusad küll aga võistlustele minnes tunduks uhkete määrete ja pulbrite kasutamine raiskamisena.
Kui esimesed 40 km'i olid enam-vähem ok, 35 kilomeetrit tuli kergelt, järgmised 5 juba natukene raskemalt, siis viimased 10 oli paras kannatamine - suusk ei libisenud ja jõudu polnud jne (kärss kärnas, maa külmand värk).
Aga noh kui sul on eesmärgiks kuu pärast 90 km'i võistlusel osaleda, siis tuleb lihtsalt kannatada, et võistlusel vähegi lihtsam oleks. Hea mugav oleks teha tunnike trenni ehk 15 km'i aga sellest pole kahjuks mingit abi sellise pika sõidu läbimisel.

Eile ehk pühapäeval käisin Pirital sõitmas, jõudsin sinna päris õhtul ja seega oli kunstlume rada päris pehme ja pudrune. Aga õnneks on rada juba 3 km'i pikkuseks venitatud ja ikka teine asi on sõita rajal, mis ei laineta :).
Eks eelmise päeva sõit oli alles organismis aga kannatas sõita küll. Üks aukudega suuskadel sõitja kihutas ka mööda, laskumisel siis - küll libises hästi :)


Tulles pealkirja juurde, lõpuks, siis käisin eelmisel nädalal verd andmas, et saada ülevaade, mis organismuses toimub. Kõik ilusti korras, mida oligi vaja tõestada. Ainus mure on jätkuvalt hemoglobiiniga, mis pole ju kõikse hullem tavainimesele - 142 ühikut millegi kohta - aga kui mõelda sportimise peale siis võiks see number kümne pügala võrra ju kõrgem olla. Natuke rohkem hapniku lihastes aitaks kindlasti kergemalt spordirajal edasi saada.
Eks tuleb asuda rauda õgima, mis siin muud ikka.


Käesoleva nädala plaan on ka paika pandud - ühel päeval jooksma, 4'l päeval suusatama, korra korvpalli mängima. Sel nädalal kavas ka esimest korda klassikasuusad välja otsida ja nendega isegi rajale minna.

Esmaspäev, 20. jaanuar 2014

Natukene plaanist väljas

Möödunud nädal pidi olema järjekordse kolme töönädalase tsükli avanädalaks ja plaanid nägid ette umbes 3 tundi enam treeninguid kui nädal varem. Tulenevalt nädala sees ligi karanud kergele nõrkusel ja täiendavate takistuste tekkimisel jäi tegelik nädala maht tunnikese vähemaks kui planeeritud aga no polnd hullu.

Igatahes käisin ma eelmisel nädalal paaril korral jõusaalis, jooksin ühel päeval (hommikul ja õhtul), käisin korra ka korvpalli mängimas ja sattusin paariks korraks isegi suusarajale.

Suusatamisega ongi hetkel see nadi olukord, et külma on aga suusatamiseks lund vähe (noh võib ka öelda, et pole selliseid suuski, millega üle kivide ja kändude sõita). Õnneks on lootust saada Piritale käesoleva nädala lõpuks /  teiseks pooleks velotreki poolne rada kunstlume alla. Siis saab kindlasti ka rohkem suuski alla panna.

Eelmisel nädalal käisin Kõrvemaal, kus rahvast oli palju. Rajad olid nii ja naa. 5 km'i rajal oli mõnes kohas ikka väga palju sodi - oksad, käbid jne. Üle tunni seal ei sõitnudki.
Pühapäeval aga läksin Saku rajale. 1 km'ne rada täitsa heas korras. Lisaks tehtud mingi kunstlikud künkad, kus sai lühikest rada natukene pikemaks venitada. Viimasel küll pidi tähelepanelik olema, et kivi otsa ei satuks ja rada lainetas ka korralikult aga kannatas sõita küll. Kokku tegin sõitu seal rajal mõned minutit üle 2 tunni. Ise olin süüdi, et kauem ei teinud - polnud päeval söönud ja rajale unustasin ka söögi kaasa võtta. Nii murdiski vaim jõu.

Kui nendeks kaheks sõiduks suuski veel ei määrinud - lükkasin lihtsalt suvise määrde maha ja rajale ma läksin - siis nüüd peab hakkama mingi määrimise asja peale ka mõtlema. Tuleb poest vaadata midagi lihtsat - treeninguks pole ju paljut vaja. Tahaks kiiresti määrde alla ja rajale. Küll võistluste jaoks paneb parafiini ja pulbrit ja muud keemiat suusa alla.

Muide kui oled 3 aastat (loe talve) järjest sõitnud kunstlume rajal, mis on võib öelda ideaalne, siis esimese hooga on loodusliku lumega kergete konarustega rada ikka väga harjumatu :).


Ahjaa - kuigi reedene korvpall ei läinud hästi, kuna pall va sindrinahk ei soovinud läbi rõnga minna, siis joostud ehk lühikesi kiirendusi sai mõnuga tehtud ja mis peamine - jaksu neid kiirendusi teha oli. Hea märk vormist, ma leian.


Käesoleval nädalal üritan siis mahtu umbes pooleteise tunni võrra suurendada, võrreldes eelmise nädalaga. Kuigi algselt oli planeeritud ka jõusaali külastused siis arvan, et asendan need suusatamisega. Tuleb vaid kõht enne täis süüa :)

Pühapäev, 12. jaanuar 2014

Ausus au sisse

Kerge nädal tehtud.
Paar korda jõusaalis, mõned korrad jooksmas. Laupäeval tegin pikema otsa (3 tundi), jooksin 15 min, kõndisin 5. Tee viis Sütiste tee "metsa" / parki. Seal tegin kolm tiiru nö suusakeppideta immikat tõusudel. Täitsa mõnus oli. Ühel ringil oli 5 tõusu, viimase tõusu lõpp läks raskeks aga väike jalutuskäik tagasi ringi algusesse tõmbas pulsi kenasti alla tagasi. Tundub, et organismuse seis on hää.

Järgmine nädal tuleb vähe rohkem trenni jälle teha. Võibolla vean ennast lõpuks suusatama ka aga kuna puudub soov suuski lõhkuda siis eks näis. Hetkel veel ikka vähe lund.


Pühapäev, 5. jaanuar 2014

Sportlik aasta algus

Aasta on alanud vaatamata lume puudusele vägagi sportlikult. Kokku sai eelneval nädalal 11 tundi sporti tehtud, sellest küll osa jäi veel eelmisse aastasse.
Kolm korda eksisin jõusaali - sai natuke üht ja natuke teist tehtud.

Kahel korral käisin jooksmas, üks rahulikum jooks. Teine lühemalt aga intensiivsemalt - jooksu sees sai tehtud 2 seeriat 5 x 250 meetrit suhteliselt maksimumi piiril (üritasin jõudu jagada, et terve ringi jaksaks ühtlases kõrges tempos läbi joosta).

Lisaks sai laupäeval üks pikem trenn tehtud - kokku tuli natukene alla 4 tunni. Selle sees sai joostud, kõnnitud ja ka natukene suusaimmitatsiooni tehtud. Lõpuks olid jalad ikka päris pehmed aga samas ei midagi hullu. Pigem häiris asjaolu, et joostes olid suusakepid käes :)


Nädal 2 2014 aastast on kavas rahulikumalt võtta. Aga jõusaali üritaks jälle ära eksida. Järgmisest nädalast siis kolm nädalat intensiivsemalt.

Lubavad, et ilm läheb vähe jahedamaks ja isegi lund hakkab sadama. Äkki peab siis jooksu plaanid asendama suusaplaanidega aga väga veel ei kiirusta selle kiire otsusega.