Neljapäev, 28. juuli 2011

Asendus trenn

Esialgne plaan nägi täna ette nii 1:15 või nii rullitamist Pirital aga kuna ilm oli nagu oli - hirmutas vihmaga ja siis lõpuks ka sadas. Siis otsustasin rullitamise ära jätta ja asendada selle kasuliku nö jõu treeninguga.
Põhiliselt siis samad / sarnased harjutused nagu talvel IntervallVenttis, lisaks ka mõned muud harjutused, spetsiaalselt jalgadele.
Täitsa mõnusalt raske oli ja võttis ka kenasti higistama :)

Kokku sai trenni tehtud 51 minutit, keskmine pulss 103, max pulss 155 SLS. Täitsa üllatav, et see keskmine number, sai küll hüppeid ja asju tehtud.

Kolmapäev, 27. juuli 2011

Põgenemas äikse eest

Tänane trenn nägi ette jälle raske ülekandega lõike. Trenni mineku ajaks kiskus aga pilvist taevast üles ja nii õnnestustki osaliselt sõita äikse pilve alla ja olla seal tuulte vallas. Päris mõnusalt puhus :).
Välku lõi ka ägedalt, vihma õnneks ei sadanud trenni ajal. Mõni hetk pärast kodu jõudmist hakkas lõpuks sadama. Vedas.

Trenn ise oli juba tavapärane - kolm raske ülekandega lõiku. Kogu trenni pikkuseks tuli 96 minutit, sellest umbes 33 minuti sai raskema rauaga vändatud. Üldiselt oli täitsa hea tunne. Lõikude lõpuks läks ikka raskeks aga mitte üleliia.
Kokku õnnestus läbida 43,4 km-i, keskmiseks kiiruseks tuli 26,3 km/h, keskmiseks pulsiks 147 SLS, max number oli 179 SLS.

Täpsem info lõikude kohta siin:
DistantsAegKeskmine kiirusPulss
8,32 0:15:51 31,49 165
5,19 0:08:07 38,36 170
5,18 0:08:37 35,99 170
18,690:32:3535,28168

Esmaspäev, 25. juuli 2011

2/3 rattajalg :)

Paar postitust tagasi sai viidatud ühele artiklile, kus mainiti, et rattajalg pidavat 3000 km-i läbimisel tekkima. Noh, mul on 2000 ja natukene peale sel aastal läbitud. Peaaegu jalg olemas :)
Igatahes oli täna kudagi väga hea ja kerge. Alguses sai rahulikult liikuma hakatud aga vaatasin pulssi, see oli seal kusagil 120 kandis. Mõeldes, et see suurt midagi anna, tõstin hoogu ja viisin pulsi 130 juurde, üritades seda seal ka hoida. Kiirus vastu tuult oli umbes 24 - 26 km/h, ümber pöörates oli kiirus kusagil 28/29 km/h juures. Kohe mõnus oli.

Mitte nii mõnus oli see, et 5 päeva jooksul suutsin kolmandat korda kummi ära lõhkuda. Teagi, milles nüüd asi on. Kas väliskumm hakkab nii ära kuluma juba, et kõik väiksemad kivid pääsevad läbi? Või on lihtsalt halb periood. Igatahes jama värk on.

Planeeritud 90 minuti trennist jäi alles 81, läbitud sai 33 km, keskmine kiirus 24,5 km/h, keskmine pulss 127 SLS, max pulss 154 SLS.

Pühapäev, 24. juuli 2011

Saatus Naerdes Homse Toob

Selliselt laulab Lenna oma sama nimelises loos. Ootan samuti homset, naerdes :).
Kui nädala keskel õnnestus rattal kumm lõhkuda, siis olin õnnelik, et see juhtus napp enne kodu. Täna pean olema õnnelik, et avastasin katkise kummi enne liikuma hakkamist. Elu on karm aga ebaõiglane, nõnna tavatses üks mu tuttavaid öelda. Pole muud kui nõustuda temaga (see pole esimest korda :)).
Igatahes rikkus katkine kumm ära plaani teha umbes 3 tunnine trenn ümber Pärnu. Kes teab, miks see hea oli, miks nii juhtus jne (võibolla tuleks ikka taskusse muretseda varu lohv, mida sõitmistel kaasas kanda :)). Aga näed juhtus. Hetke seisuga olen siis treeneri poolt paika pandud nädala mahust umbes 2,5 tundi maas. Võibolla õnnestub õhtul see aeg leida aga pigem tundub, et mitte.

Aga egas asjad nüüd nii hullud ka pole :).
Eile õnnestus teha 109 minutiline trenn - rahulikult kerides ja nautides ilma. Üldiselt olen märganud, et kui varasemalt vähegi tugev tuul lõi ikka kergelt rivist välja - mismõttes jälle tuuline ja vastu tuul ka, ei viitsi, ei taha, ei saa, ei oska jne. Siis nüüd pole enam sellist värki.
Kui just ei pressi hoo mõttes vastu tuult, siis väga mõnus on sõita. Pulss seisab mõistlikuse piirides jne. See vist ongi see treenitus, millest räägitakse mõnel pool.
Eilne trenn viibis pulsi mõttes stabiilselt alla 130 lööki minutis. Kiirus muutus sõltuvalt tee ja ilmastiku oludest 22 kuni 28 km/h. Hea-hea.

Ahjaa, pool nädalat sai sellist nalja tehtud, et ei joond tilkagi kohvi. Noh polnd isu - puhkuse aegu sai joodud head kanget kohvi, tööle jõudes tabas masinast tulev eest nagu lurr, isu kadus. Kaldun arvama, et kohvi mitte joomine võib samuti olla madalama pulsi põhjuseks - kõigest oletus, teaduslik uuring puudub :).

Järgmine nädal peaks mahu poolest kergem (puhke) nädal olema - kõigest 378 minutit mahtu, millest umbes 180 - 200 minutit saab täidetud pühapäeval Tallinna Rattafestivalil Rahvasõidus vändates. Nime järgi rahva sõit aga eks näis, kas peale minu veel keegi bike'ga starti tuleb :). Aga plaan on üritada kusagil pundis püsida ja lõpus spurtida - hea plaan :).
Muus osas hetkel nädala treeningplaan puudub aga eks peab nädala sees ühe raskema trenni tegema, kui mitte kaks ja siis korra kergemalt kerima. Tuleb arvutada, et kuidas ikka soovitatavas treeningmahus püsida.

Ahjaa, kui leidub mõni rattasõidu harrastaja, kes pole veel viidatud sündmusele ennast kirja pannud, siis tehke seda, ainus tingimus on, et tuleb aeglasemalt sõita kui ma :) - noh ei taha päris viimaseks jääda :).

Neljapäev, 21. juuli 2011

Taaramäe austuseks :)

Arvestades tänaseid mehetegusid, mis Rein Taaramäe tegi Tour de France'l, siis poleks saanud mitte kuidagi teisiti kui lihtsalt tuli oma trenn temale pühendada :).

Aga trenn oli sarnane teisipäevasele trennile - alguses natukene soenduseks, siis üle 8 km-i kiiresti, siis jälle kergelt, siis üle 5 km-i kiiresti, kergelt ja veelkord üle 5 km-i kiiresti (kiiresti loe raskema ülekandega). Kokku tuli raskema ülekandega sõitmist natukene alla 19 km-i, ajaliselt tegi see tsipa alla 35 minuti.
Kogu trenniaeg 1:39, läbitud kilomeetreid 43,4, keskmine kiirus 26,3 km/h, keskmine pulss 147 SLS.

Meeldiv oli see, et maks pulss suutis juba 179 SLS-ni jõuda. Hakkab vaikselt väike jõud jalga tekkima või nii.
Ebameeldiv oli see, et kusagil õnnestus üle klaasikildude sõita (isegi umbes tean kanti, kus sellega hakkama sain - hakkasin just jooma kui nägin klaasikilde ja seejärel üritasin mööda põigelda) nii, et esimene rehv läks kenasti tühjaks. Muidu oleks vast mõned kilomeetrid veel sõitnud aga kui nägin et rehv tühi oli, asusin umbes 1,5 km-i kodust. Keerasingi siis kohe kodu ja kulgesin rahulikult lõpuni.

Lõikude info info detailsemalt:
Aeg Distants Keskmine pulss
0:16:24 8,33 163
0:08:58 5,22 167
0:09:16 5,18 170
0:34:38 18,73 167

Kolmapäev, 20. juuli 2011

Rattajalg tekib pärast 3000 km-i

Sellise väite leidsin täna loetud jutukesest - http://www.rattaprofid.ee/?id=1592&news_id=625
Noh see oli selline üks huvitav väide, jutt muidu oli põnev ja ei saa öelda, et ei oleks tekkinud mõtet ka seda võistlust kunagi proovida.
Aga endal siis hooajaga läbitud veel alla 2000 km-i, seega rattajalga pole olemas. Samas tänane kerge trenn oli tõeline nauding. Planeerisin umbes 2,5 tunnist trenni, lõpuks kulus 2:26. Läbitud sai natukene üle 56 km-i, keskmine kiirus tuli sinna 24 km/h kanti.
Keskmine pulss tuli 128 SLS, max oli 147 SLS.

Eesmärk oligi täna siis kergelt kerida ja nautida ilma ja olusid. Oli küll pidev küljetuul aga polnd ta eriti tugev ja eriti ei häirinud ka. Võibolla kui oleks kiiremini sõitnud, siis oleks häirima hakanud aga nüüd mitte.
Pulss üldiselt üllatas, arvasin, et sõidan oluliselt aeglasemalt, et sellist pulssi saada. Ju on siis trennidest midagi ka kasu.

Homme tuleb kõikse pealt siis kaasa elada Rein Taaramäele ja pärast seda teeb vist jälle ühe 1,5 tunnise raskema trenni. Loodetavasti ilm püsib hea.

Teisipäev, 19. juuli 2011

18 km kannatust

Täpsemalt küll 18,5 km-i.
Nimelt nägi tänane trenn ette sõita raskema käiguga, et ikka oleks raske :). Valisin teekonnal punktid välja, mille vahel kannatada. Kokku sai siis üle 18 km-i kannatatud, ajaliselt kulus selleks 35 minutit. Umbes 17 minutit läks III pulsi tsooni (üle anaeroobse).
Ülejäänud aja kulgesin rahulikult, kokku tuli trenniaeg 101 minutit, läbitud sai 44,5 km-i, keskmine pulss jäi lõpuks 148 SLS, max jõudis kõigest 177 SLS-ni. Joostes kätte saadud üle 190 max numbreid rattasõidus veel kohanud ei ole. Järelikult jalad nõrgad.

Homme plaanis umbes 2,5 tunnine rahulikus tempos trenn.

Pühapäev, 17. juuli 2011

Ai-ai kui raskeks läks

Teine raske treeningnädal läbi.
Sel nädalal sai rohkem tähelepanu pööratud spetsiaalselt jalalihaste treeningule. Trenn nägi välja siis kerget sörki, seejärel kägarkõndi (umbes 90 sammu, väike puhkus ja jälle 90 sammu), siis kätekõverdused, väljaastekükid raskusega, toengusseismine, hüpped kükist ~ 60 cm kõrgusele. Trenni lõpuks kerge lõdvestusjooks ja staatilist istumist.
Pärast esmapäeva, kui oli esimene seda laadne trenn, võttis ikka jalad väga-väga valusaks. Teisipäeval oli täitsa raske liigutada ja ka hommikune trenn polnud kõikse kergem. Samas sai nii teisipäeval kui ka kolmapäeval käidud sauna, viimane oli ka trennivaba päev ning neljapäevaseks trenniks oli olemine juba vägagi hea. Reedesel ja laupäevasel trennil enam mingeid valusid polnud. Tea, kas sai lihtsalt liiga tehtud või lihas tõesti arenes.

Lisaks mainitule sai sõidetud ka natukene ratast ja rullitatud.Rullitamised rikkus mõlemal korral ära vihm. Ratast vihm ei seganud aga kui teisipäeval oli rattaga sõit täitsa mõnus, siis laupäeva õhtune rattasõit oli juba parajalt väsitav - jalg oli väsinud ja pehme. Pühapäeva hommikul tehtud pikem sõit (174 min) aga oli juba väga-väga raske.
Seda oli ka pärast pulsi numbreid järgides näha - umbes 122 min olin nö teises tsoonis.
Eks kindlasti mõjus ja tegi trenni raskeks tuul, mis puhus kas küljelt või otse vastu :), mõned väiksed jupid, kus õnnestus saada ka taganttuul. Samas arvan, et peamine raskuse põhjus seisnes siiski eelnenud nädala trennides.

Täiendavalt õnnestus lisaks trennile teha ka ehitustööd aga seda ma üldfüüsilise treeninguna kirja ei pannud, ei tundunud väga füüsiline olema.
Kokku kogunes nädalaga 858 min treeningaega, millest 428 min oli siis too mainitud raske füüsiline treening.

Järgmiseks nädalaks on treener ette näinud veel ühe raskema treeningnädala aga kuna ma eelneval kahel nädalal tegin kõvasti rohkem kui treener soovitas, siis ei tohiks väga raske olla vajalikku mahtu täis saada.

Esmaspäev, 11. juuli 2011

Raske nädal

Töö juurest puhkus - rohkem aega trenni teha.
Eelmine ja sel nädalal puhkus, kus tööd tegema ei pea ja sai mõeldud siis, et teeks rohkem just jõutreeninguid. Sai sõidetud perega ämma ja äia juurde, kus peaks ju tööd jaguma.
Nädal algaski kaevamisega ja raskete palkide veoga. Sellele lisandus nädala teises pooles puude vedu, et oleks raskem sai veetud korviga, mitte käruga. Lisaks sai siis korra tehtud sportlikumat jõutrenni ka - kükid jne.
Paar korda sai rulluisutamaski käidud ja rattagagi sõidetud - korra maanteel ja korra küngaste otsas.

Kokku kogunes siis treeningminuteid 908 (~ 620 min jõutreeninguid), kindel reks.
Sel nädalal siis jälle plaanis rõhuda füüsilisele. Hetke seisuga tundub, et maatööd nagu polegi, mida teha. Eks siis sisustab omi päevi sportlikumate jõuharjutustega.
Hetkel on tunne täitsa selline mõnus - higi on kõvasti valatud, lihased jõudu täis, kiirus puudub :)

Kolmapäev, 6. juuli 2011

17,6% rasva

Õnnestus päevi paar tagasi astuda kaalule, kuhu sisestades oma pikkuse ja vanuse ning soo näidatakse lisaks kaalule ka rasva sisaldust ja vee sisaldust organismis.
Rasva sisalduse protsendi osas olin meeldivalt üllatunud, see oli 17,6%. 12. oktoober 2010 tervisetestis käies mõõdeti rasvasisalduseks 23,2 %. Möönan, et too kord oli mõõte tehnika teine ja arvatavasti täpsem aga teav muutus on ikkagi olnud.
Kui keha kaal on sama ajaga muutunud umbes 12% või nii, siis rasva protsent on vähenenud umbes 24% ehk siis poole enam. Seega võib siis järeldada, et kõik need trennid on ära viinud rasva ja asemele toonud lihast. Huvitav, kus see viimane küll asub?
Igatahes töötame aga edasi ja üritame rasva protsendi viia sinna 10% kanti, samal ajal asendades selle kõik lihasega. Plaan on hea, vaatame, kas ka õnnestub.

Pühapäev, 3. juuli 2011

Pärnu rullimaraton

Täna sai käidu Pärnu rullimaratonil sõitmas. Seda korda ikka veel lühikesel distantsil - oskused ei luba veel pikale minna.
Üldiselt võib rahule jääda. Distantsi pikkuseks oli 21 km-i või natukene pealegi, aega kulus 57 min 20 sekundit (soov oli 1 tunniga hakkama saada). Seega kõik kena. Pulssi kahjuks ei tea, mingil põhjusel süsteem jälle streikis - kergelt tüütab ära :). Võistlusele minnes sai viga tehtud ja ei võtnud juua kaasa - mõtlesin, et pole nii hull see ilm. Aga umbes 2sel ringil juba tundsin, et võtaks lonksu ja alates kolmandast oli keel suulaes kinni. Ebameeldiv kogemus.
Kindlasti mõjutas distantsi läbimist korduvad tagasi pöörded - nimelt tuli läbida 7 ringi, ühe ringi pikkus oli umbes 3 km-i.

EMT rullituuri raames on järgmine võistlus Kundas ja seda 31 juuli aga samale päevale olen hetke seisuga planeerinud hoopiski rattasõidu Tallinnas. Peab mõtlema, kummast asjast osa võtta ja kas üldse saab ühest või teisest asjast osa võtta. Iseenesest on väike mõte, et kui Kundasse minna, siis võiks pikale distantsile minna ja proovida kuidas on.


Nädal kokkuvõttes oli siis treeneri poolt ettenähtult kergem - 348 minutit. Ära sai tehtud 328 minutit.
Järgmise nädala mahuks on treener ette näinud 471 minutit aga kaldun arvama, et panen selle nädala mahu mõttes üle.