Esmaspäev, 31. oktoober 2011

Hooaeg 2012 eesmärgid

Kuna tundub, et terviseuuringut siiski tehtud ei saa, vähemalt soovitud kohas, siis kriban järgmise hooaja eesmärgid ära.
Eesmärgid saab kokkuvõtta mõistega - TARTU.

Nimelt on plaan osaleda 6-l Tartu Nelikürituse võistlusel - Tartu maraton (63 km-i suusatamist), Tartu Jooksumaraton (23 km-i jooksmist), Tartu Rattaralli (135 km-i maanteel ratta sõitu), Tartu Rulluisumaraton (42,195 km-i rulluiskudel), Tartu rattamaraton (89 km-i maastikul ratta sõitu) ja Tartu Linnamaraton (42,195 km-i joostes).

Uus üritus nimekirjas on viimane, Tartu Linnamaraton, ülejäänud on vähemalt korra läbi tehtud ja seega ei midagi uut.

Need võistlused, mis varem läbi tehtud, nendes osas on soov olla parem kui sel aastal. Ei määratle enda jaoks, kas parem tähendab ajaliselt või kohaliselt, kuna ilm võib ajale palju takistusi tekitada, kuid eks peamisena lähen üritan ikka igal võistlusel eelmise aasta aega ületada.
Mis puudutab sügisel toimuvat jooksu maratoni, siis siin kohta pole, mida üle joosta, seega tuleb siin aega joosta ja hetkel tundub, et sobiv aeg võiks olla 4:30:00 või kiiremini. Eks lõplik eesmärk selgu, mis füüsiline vorm sügisel on, sest mõtteid, kus võistlustel veel osaleda võiks on palju :). Kahjuks paljud neist kipuvad kattuma lausa või liiga lähestikku olema - nt Haanja 100 üritused, 6 tunni rullitamine ja küll midagi veel leiab :).

Ideaalne hooaeg oleks, kui eelnevalt mainitud võistlustelt tuleksin tagasi järgmiste tulemustega:
Tartu Maraton - 4:30:00
Tartu Jooksumaraton - 1:45:00
Tartu Rattaralli - 3:50:00
Tartu Rulluisumaraton - 1:50:00
Tartu Rattamaraton - 3:30:00
Tartu Linnamaraton - 4:30:00

Elame näeme!

Laupäev, 29. oktoober 2011

Mõeldud tehtud!

Viimati sai kirjutatud, et mõttes laupäeval Sparta suusagrupiga suusaimitatsiooni trenni minna. Pikalt pärast sissekande tegemist ei mõelnud, bronnisin koha ära ja minek planeeritud.
Kuna trenni pikkus pidi olema 2:30 ja homme plaanis üle tunni jõusaalis veeta, siis juhtuski nii, et reedel tegelikult trenni ei teinud.

Tegelikult kujunes aga trenni pikkuseks 2:50, treener ei tunne vist väga hästi kella :). Trenn algas siis peaaegu kesklinnast ehk Sparta Spordiklubi juurest, Järve metsast ja viis Nõmme metsa (ei teadnudki, et sealt nii lihtsalt saab :)). Nõmmel on päris palju neid kohti, kus saab üles ja alla jalutada või joosta, vastavalt vajadusele. Nii ka meie - selle asemel, et otse minna, sai mindud ikka tiiruga ja sinka-vonka :). Tõusud ja jooks, tulemuseks kõrge pulss (see ka ainus, mis tegelikult väga ei meeldinud trenni juures).
Nii käed kui ka jalad andsid endast korduvalt märku aga siis sai jälle mäest alla joostud ja lihased puhkasid ära ning uueks tõusuks oli kõik ununenud.

Egas muud polegi midagi rääkida, ilm oli ilus, emotsioon mega.

Trenniaeg 2:51, pulss 166 (196).

Neljapäev, 27. oktoober 2011

Aitab puhkamisest

Trennidega kergemalt võtmine oli plaanis siis kuni oktoobri lõpuni, õigemini, oli plaan homme terviseuuringule minna ja pärast seda siis aktiivsemalt liigutama hakata. Esialgsed plaanid nägid ette, et homme teen Tartus terviseuuringu, kuid lapsed otsustasid haigeks jääda, seega jääb test homme ära (võib olla nädala pärast saab ära teha). Kuna testi pole, siis panustab juba sel nädalal suuremale treeningkoormusele.

Siiani on nädal koosnenud kahest Ventti trennist, kogu maht mõned minutid üle 2 tunni. Kogu nädala treeningmaht peaks jääma 6 tunni kanti. Seega veel 4 tundi trenni ja 3 päeva. Neist ühel päeval, pühapäeval arvatavasti, teen jälle jõusaali trenni, ehk siis tund umbes sinna. Kahe päeva peale peab ära jagama 3 tundi trenni. Plaan on jagada see umbes nii, et tund + kuni 15 minutit homme ja ülejäänud laupäeval.
Homme plaan kindlasti jooksma minna, laupäeva osas veel ei teagi, mida teha. Võib olla hüppan Sparta spordiklubi suusatiimiga punti ja teen koos nendega imitatsiooni treeningu läbi. Aga võib olla teen pikema kerge jooksu otsa.

Ahjaa, uue hooaja plaanid on ka enam-vähem paika loksunud aga enne kui pole terviseuuring tehtud, mõtlesin, et neist ei pajata. Eks näis, kuidas need asjad lõpuks kujunevad :)

Tänane Ventti - 59 minutit, 154 (186) SLS.

Laupäev, 22. oktoober 2011

Kõva mehe duatlon

Täna vedasin ennast ühele uuele võistlusele - Kõva mehe duatlon. Võistlus ise nägi välja siis 2 km-i jooksu (1 km-ine ring), 12 km-i rattast (3 ringi oli) ja siis jälle 2 km-i jooksu. Kogu distants nii umbes 16 km-i, mõtlesin, et mis see siis ära ole.
Aga oli ikka küll :)

Kohe ikka raske oli :).
Alguses tõmbas kohe pulsi punasesse ja enne finišit teda sealt alla ei saanudki :). Mõlemad alad sisaldasid siis hulka takistusi, nt üle seina ronimist, üle kummide ronimist või ka jooksmist. Ja nagu sellest kõigest vähe oli, siis lisaks oli parajalt sopane kah :). Mõtled küll, et mis see siis mööda põldu rattaga sõita on aga vot oli küll :) - piisavalt libe, et ratas pidevalt mängiks, põhi pehme jne.

Igatahes pärast pea kuuajast pausi, kus natukene on saand sporti tehtud aga mitte palju, oli ootamatult raske aga ma arvan, et kui järgmine aasta toimub võistlus jälle sobival hetkel, siis tuleb jälle rajale minna. Hea vaheldus tavapärastele võistlustele.

Aeg lõpuks 1:20, keskmine kiirus 5 min/km, keskmine pulss 185 SLS, maks 195.

Neljapäev, 20. oktoober 2011

Läheb paremaks

täpsemalt siis jalg.
Eile õhtul sai natukene masseeritud teda ja selgus, et valu allikaks on tõesti sääre pealmine lihas. Tuleb seda veel masseerida ja venitada, küll siis saab vast asja korda.

Tänu jalale jäid siis mõned harjutused tänases Ventti trennis tegemata  või sai neid tehtud poole toobiselt aga üldiselt polnd nii hull kui teisipäeval.
Arvatavasti tekkis pinge jalga eelnevatest Ventitest ja jooksudest - ei olnud korralikult venitanud ja tasu käes.

Aga tänase trenni kokkuvõtteks võib öelda, et käed on ikka nõrgad veel aga samas tundub, et mingi jõud hakkab neisse tekkima. Ka kõht jääb mõningate kõhulihast harjutuste tegemisel kangeks, samas taastumine on kiire. Seega pole siin muud, kui lihtsalt trenni teha.

Tänased numbrid: 1:00, 156 SLS.

Teisipäev, 18. oktoober 2011

Ebameeldivused

Täna oli jälle Ventti trenn, mis iseenesest oli kerge ja mõnus aga tõrv meepotis oli valu jalas, põlve piirkonnas. Ei saagi aru, millega täpselt tegu, ülekoormus ei tundu olema, lööki sinna ei mäleta, et oleks saanud. Ainus võimalik lahendus on venitamata lihased, või siis halvasti venitatud lihased.

Igatahes tänases trenni tuli mõned hüppe harjutused ära jätta ja need harjutused mõne teisega asendada.
Vahest läheb see valu varsti üle.

Eelmine nädal pajatatud valutavad õlad ongi oma valu tänaseks lõpetanud, see on hea. Vahest jääb midagi nendest trennidest lõpuks lihastesse pidama ja saab jõudu juurde.

Tänase trenni numbrid: 1:12, 148 SLS

Pühapäev, 16. oktoober 2011

Jälle lippamas

kohe selline tunne oli täna, et peaks jälle jooskma minema.
Nii ma oma jalad viisingi jooksule, plaaniks 1,1 tundi mõistliku tempo juures + 7 sekundit kiirendust iga 15 minuti tagant.
Peab tunnistama, et täitsa mõnus oli lipata ja natukene olin ka ajast üllatunud.

Trenni kogu kestvus 1:12, läbitud sai 11,22 km-i, keskmine kiirus tuli 6:25 min/km, keksmine pulss 142 SLS. Põhimõtteliselt siis sama pulsi juures soliidne aja erinevus võrreldes eilsega.


Laupäev, 15. oktoober 2011

Õhtune sörk

Eile oli pärast tööd kohe selline kerge rahutus sees, nii saigi suht hilja dress selga aetud ja väike jooksu tiir tehtud.

Kokku sai läbitud 7,23 km-i, aega kulus 51 minutit, seega 7:03 min/km keskmine kiirus. Keskmine pulss tuli 141 SLS.
Selle kiiruse kohta võiks olla pulss madalam aga noh ei teagi, pidevalt see jama. Samas pole mingit probleemi 2 tundi lipata keskmise pulsiga 180. Imelik kohe :)

Neljapäev, 13. oktoober 2011

Aktiivne puhkus jätkub

Puhkus jätkub Sparta spordiklubis ja jätkub IntervallVentti treeninguga.
Täna oli siis jälle see raskem versioon, kus mõningaid harjutusi tuli kolm korda teha. Tuleb mainida, et treener kas nähes osalejate nägusid või millest tingitud aga oleks saanud vinti veel pealegi keerata. Nädal tagasi oli kuidagi raskem. Aga võibolla on põhjus selles, et on saanud trenni tehtud ja ära harjunud juba sellega.

Tänasest trennist nii palju, et nõrk koht - käed, eelkõige õlad siis - annavad endast tunda. Viimaseid harjutusi on keeruline juba teha. Samuti on õlgades kerge valu ja väsimus sees. Eks ma olen neid viimased kaks nädalat piinanud ka. Vaatab, kuidas asjad kulgevad, et kas peab õlgadele vähe puhkust andma või ongi hetkel see koht, kus tuleb lihtsalt kannatada ja siis läheb kergemaks.

Trenni aeg täna 1 tund, keskmine pulss 157 SLS, maksimum käis ära 190 peal.

Teisipäev, 11. oktoober 2011

Järjekordne Ventti

Teisipäeviti siis kavas IntervallVentti trenn, täna oli jälle.

Tuleb tunnistada, et tänane trenn oli kerge. Mõned harjutused olid, kus harjutuse lõpuks oli raskem aga kokkuvõttes oli kerge trenn. Eks põhjus oli kindlasti selles, et teine treener tegi ja tal oli ka eelmine aasta kavad vähe lihtsamad.
Kusjuures see lihtsus ei pruugigi seisneda selles, et lihtsamad harjutused vai piisab ka sellest, kui harjutused on teises järjekorras.

Aga kokkuvõttes siis trenni aeg 1:15, keskmine pulss 141 SLS, samas maksimum käis 184 peal ära.

Pühapäev, 9. oktoober 2011

CoreFit

Trenni tutvustuse järgi on tegemist vastupidavuse, lihasstabiilsuse ja tasakaalu arendava treeninguga. Ütleme nii, et lootused olid suuremad. Samas võibolla reaalsuses viiski emotsiooni vähe alla see, et alguses kui oli palju erinevaid samme ja asju, siis tempo tõmmati kohe peale ja see pärssis sammude tegemist. Võibolla lootsin ka enamat sellest, et tasakaalu laud, et siis on rohkem selliseid staatilisi harjutusi, kus tunned, et keha otsib tasakaalu punkti jne.
Kahjuks selliseid asju polnud.

Kokkuvõttes trenni aeg 56 minutit, keskmine pulss 112 SLS.

Arvata on, et rohkem sinna ei lähe.

 Ahjaa siin ka väike video trenni kohta: trenn 

Laupäev, 8. oktoober 2011

Sörkimas

Täna oli hinges selline kerge rahutus, et tahaks midagi teha aga ei osanud välja mõelda mida. Algselt oli mõte, et äkki lähen jalutan paar tundi kuni kolm aga trenni tegemiseks tekkis aeg alles pool viis õhtul ja oli selge, et nii pika trenni puhul jääksin pimedasse.
Kuna kõndida tunnike tundus mõttetu, siis otsustasin selle tunni veeta joostes. Sai hästi rahulikult kulgetud ja loodust nauditud.

Kokku trenni 1:02, keskmine pulss 136 SLS, läbitud kilomeetreid 8,54 km, ehk keskmine liikumise kiirus 7:16 min/km.

Enesetunne oli väga hea, sellises tempos võiks veel julgelt paar tundi lisaks kulgeda  vähemalt esimese tunni järel selline tunne.

Neljapäev, 6. oktoober 2011

Advanced Ventti

Umbes sedasi kutsutakse siis neljapäevast IntervallVentti tundi. Kuigi treener teisipäeval väitis, et sel neljapäeval veel raskemat Venttit ei tule, siis vale jutt :).
Mis on erinevat?
Kui muidu tuleb iga harjutust teha 2x40 sekundit, 20 sekundit pausi vahel, siis nüüd tuleb 3 korda teha. Tundub küll esialgu, et mis see 3 korda siis on või õigemini üks 40 sekundit rohkem. Aga kui ikka teise 40 sekundilise jupi järel on jalg või käsi juba pehme, siis ennast kolmandaks osaks kokkuvõtta ja seal täiega pingutada, pole just väga lihtne :)
Aga noh nagu selliste raskete pingutustega ikka, pingutuse ajal on jube raske ja kirud ja kannatad aga pärast kui oled saanud ennast juba natukene koguda mõtled, et millal jälle :). Sama kehtib ka Ventti kohta. Jälle saab minna järgmise nädala teisipäeval ja siis neljapäeval :)

Ahjaa, trenn kestis umbes 56 minutit.

Teisipäev, 4. oktoober 2011

Puhkus

Järgneva 2 nädala jooksul kavas puhata spordist, noh niivõrd - kuivõrd :), ses mõttes, et plaan nädalas kaks, võibolla 3 trenni teha. Kaks neist üldkehalised jõuharjutused ja üks siis vastavalt võimalustele pikem kõnd. Võibolla venitan selle pausi ka kolme nädalaseks aga kusagil oktoobri lõpust on kavas lisada üks-kaks treeningut. Hetkel on plaan lisada jõusaali treeningud - peab ülakeha tugevamaks saama, et jaksaks ikka paaristõukeid Tartu Maratonil lükata :)

Täna oligi esimene üldkehaline treening ehk IntervallVentti. Iseenesest oli täitsa mõnus teha aga selg hakkas ikkagi valutama ja segama, mis tõttu tuli mõned harjutused, kus seljalihas mängus, vahele jätta.

Kogu trenni aeg 1:13 (koos venitusega), keskmine pulss 155 SLS.
Pulsi sai kõrgeks kohe alguses, kus sai liig suure intensiivsusega peale lennatud aga noh mis siin ikka. Hooaja avalöök Venttis tehtud, tavaliselt kusagil 4nda/5nda korra pealt läheb kergemaks :)

Laupäev, 1. oktoober 2011

Ultrarull

Täna oli siis kavas ultrarull ehk täpsemalt 6 tunni rulluisutamine. Võistlus toimus Lillepis rajal Tallinnas. Võistluse formaat on väga lihtne - kell 9 avatakse start ja kell 15 suletakse. Iga üks sõidab palju jaksab ja soovib.

Mina jaksasin sõita umbes 4 tundi ja 40 minutit. Tegelikult küll ametlik sõiduaeg vist oli isegi 30 mintsa vähem. Selle 30 minutit veetsin ma puhkamise ja sirutamise peale.
Läbitud sai 30 ringi ehk umbes täpselt 75 km-i.

Tuleb tunnistada, et krdi raske oli. Raskeks tegi seljavalu, mis arusaamatult algas juba pärast 30 minuti sõitmist. Peab minema ja laskma masseerida vist. Igatahes see seljavalu häiris ja segas ikka väga palju. Jalad tegid ka haiget aga ma arvan, et ilma seljavaluta suutnud veel sõita. Aga tegelikult olen ma rahul. Ma arvasin enne võistlust, et kui ma suudan maks 3 tundi sõita, siis olen rahul. Suutsin pea 5 tundi. Eks hea on, et natukene jäi sõitmata, jääb midagi hingele ka.

Natukene oli muidugi kurb vaadata sõitjaid, kes tulid ja surid, kui 6 tundi täis sai. Aga lisaks neile 30 ringile oleks võibolla suutnud veel 4-6 ringi sõita, kuid tuleb tunnistada, et siin polnud suurt vahet, mis see lõplik ringide kogus saab olema. Enda jaoks olin ennast ületanud juba ja mõistus ütles, et suure valuga võitlemise peale suudaksin veel sõita aga mis on asja mõte, sellist ohvrit tuua? Tulemas teisigi võistlusi ja olulisemalt tähtsamaid - see oli minu jaoks siiski pigem üks raske treening, omapärase emotsiooniga :).

Ahjaa, järgmine võistlus, mis plaanis on Kõva Mehe Duatlon, toimub 22.10.2011, Saunakülas, Harjumaal. Võistluseks on 2 km-i jooksu, 12 km-i rattaga sõitu ja 2 km jooksu. Eks vaatab, kas jõuab sinna üritusele või mitte, kindlasti oleks tegemist järjekordse huvitava kogemusega.