esmaspäev, 28. mai 2012

SEB 31.Tartu Rattaralli

Käidud ja tehtud!

Nagu viimased kaks postitust kirjeldasid, siis tervis polnud eelnevatel päevadel just kõikse parem ja eks ka laupäeval oli ikka kahtlust ja kõhklust. Samas pühapäeva hommikul haaras keha juba pigem võistluseelne ärevus ja seega sai otsustatud, et ikka sõidan ja vaatan mis tuleb.
Peab tunnistama, et kuni stardi hetkeni polnud kindel, kas sõita rahulikult või siis üritada nii kiiresti ja kähku distants läbida kui võimalik. Juhtus aga see, mis ikka juhtub - start antud, natukene maad sõidetud ja siis täiega gaasi.
Kusjuures enesetunne oli tõesti hea. Riia mäest üles ja edasi sai aga muudkui vändatud ja vändatud. Esimese 5 km-i keskmine kiirus oli 30,5 km/h aga seejärel järgmised 20 kilomeetrit õnnestus sõita 5 km-id lõike keskmiste kiirusetaga 41,9 km/h, 37,1 km/h, 39,6 km/h ja 39,2 km/h.

Eks see algus oli ka suhteliselt kerge, suuri tõuse ja asju pole. Rahvast ka oli palju, ikka leidsin kellegi taga natukene varju jne. Ma arvan, et kusagil Elvast edasi sõites tekkis esimene keerulisem hetk, kui ees läks grupp keda ei suutnud püüda. Õnneks oli nõnna palju oidu, et märkasin seljatagant tulemas järgmist gruppi ja seejärel ootasin nad järgi ja sai nendega edasi pandud. Kusagil seal kandis hakkasin ma ootama ka seda hetke, mil enam ei jaksa. Aga üllatuslikult seda hetke ei tulnud veel nii pea. Otepäele tagasi tulleski oli veel olemine täitsa ok aga siis teel Tartu poole, võibolla umbes 10 km-i pärast Otepäed muutus seis juba keeruliseks.
Selle tee peal puhus ka teatav vastutuul, minu arvates :), ja kuigi sai 4s grupis sõidetud, siis mingi hetk ei suutnud enam nende tempos olla. Jõud ja jaks hakkas olid otsa korral.

Üks mure, mis tekkis oli see, et kaasa võetud spordijook sai liiga kange tehtud ja tekkis selgelt vee vajadus. Nõuni TP-s tegingi tsipa pikema peatuse kuna teadsin, et suurem grupp tulemas. Jõin 3-4 topsi vett kohe ära, lisaks kallasin ühe joogipudeli vett täis ja siis hakkasi kergelt edasi minema, et grupiga liituda.

Pole olnud kahjuks võimalust ees olevates gruppides sõita ehk ei tea, kuidas seal sõidetakse aga too grupp oli ikka üks väga koomiline seltskond rattureid. See, et tööd ei tehta ühiselt noh see on enam-vähem ok, ses mõttes, et seda oleks nagu palju oodata. Aga seltskond pidevalt võimleb rataste otsas, tehakse vasakule-paremale selliseid väikseid äkilisi haake, grupp ei liikunud mitte ühtlaselt vaid pidevalt kiirendades, pidurdades jne. Rääkimata siis tõusudest, kus sõidetakse eelneva hooga vist täpselt niikaua tirri lastes, kuni tundub, et enam pikali ei kuku ja siis hakatakse väntama. Loomulikult valed käigud sees ja kangutatakse silmad peas paistes.
Vot ei julgenud seal grupi keskel olla, isegi ääres oli ebamugav tunne.

Ega mu enda grupisõidu oskus ka kiita ei ole aga no mõnda elementaarset asja ikka enda arvates tean.
Mis enda sõitu puutub, siis alguses olin hädas, kuna jäin laskumistel grupist maha. Kirjutasin selle selgelt kogematuse arvele - ju oli vaja teha üks-kaks-kolm vända pööret veel enne kui laskumisasend sisse võtta.
Kindlasti mõjutas enda sõitu ka natukene see, et ma pole siiani piduri trosse ümber lasknud tõsta. Vältimaks alateadvusest tulenevat vale piduri vajutamist hoidsin tsipa suuremat distantsi ees sõitjaga ning kontrollisin pidevalt, et õige käsi ikka õigel piduril oleks. Aga võibolla on põhiline viga hoopis selles, et kevadiseks sõiduks puudus täiesti selle aasta grupisõidu kogemus.
Tuleb ikka järgmisel aastal kevadel kusagile laagerdama minna :)

Sõidu juurde tagasi tulla, siis Kambjast läbi sõites läks olemine ikka juba päris raskeks. Kuigi olid ilusad laskumised, siis jõudu enam ei olnud. Polnud jõudu isegi laskumisasendis olla. Lasin mingiks hetkeks kiiruse suhteliselt alla ja mõtlesin, et see viimane 20km-i või nii kulgen rahulikult ära aga ju need mõned kilomeetrid aitasid. Igatahes tuli hetkel x seljatagant mingi grupp, kuhu suutsin ennast jõuga sisse imeda. Lisaks kulistasin kurgust alla ka kaasa võetud Guarana ampulli ja võis jälle sõita.
Viimasel 5 km-l otsustasin, et ei hakka ennast ühegi pundiga lõpuni suruma. Aga samas väntan nii palju kui jaksan. Kahjuks 3 km-i enne lõppu tõmbas vasaku reie sisekülje kergelt krampi ning kuna võistlust enam võita polnud võimalik :), siis lükkasin kerge käigu sisse ja veeresin vaikselt lõpuni. Mööda läks veel päris palju sõitjaid aga no mis vahet seal on. Vaatasin, et 135 km-i keskmine kiirus oli 32,25 km/h, samas lõpuks jäi see 31,5 km/h ehk siis viimane ots oli ikka väga-väga rahulik :).

Lõplik ametlikaeg 4:25:29, esimesed 2 minutit sai oodatus liikuma hakkamist ja stardi kanga alt läbi pääsemist. Seega kõikse hullem polnudki.

Kui mõelda, mille taha jäi parem aeg, siis eks haigus kindlasti röövis energiat ja olin üllatunud, et vaatamata tõvele suutsin täitsa korraliku tulemuse välja sõita (enda jaoks siis). Samas võibolla jäi parem tulemus ka selletaha, et kaasa võetud spordijook oli liiga magus. Mul oli taskus kaks 70g geeli, milledest ühe tarvitasin täielikult ära ja teisest võtsin napi kolmandiku. Rohkem lihtsalt ei tahtnud seda magusat plöga. Polnud ka ju vett, millega seda magusust ära loputada.
Aga kindlasti jäi asju paljuski oskamatuse taga grupis sõita või siis õigem oleks öelda hirmu taha grupis sõita, olgu see tingitud millest iganes. Tundub, et jalga kui sellist on, et oluliselt kiiremini distants läbida aga nii palju teda ka ei ole, et üksi rapsida :)

Vaatamata väga raskele olekule pärast sõitu jäin ma tulemiga rahule. Erinevaid asjaolusid arvestades sai küllaltki maksimumi lähedane tulemus saavutatud, vähemalt ma ise olen sellisel arvamusel.

Numbreid kah:

Lap Time Avg Dist km/h
A 1. 0:10:59 163 4,99 4,99 30,5
A 2. 0:18:08 182 5,00 9,98 41,9
A 3. 0:26:14 172 5,01 14,99 37,1
A 4. 0:33:49 170 5,00 19,99 39,6
A 5. 0:41:28 175 5,00 24,99 39,2
A 6. 0:50:32 176 5,00 29,99 33,1
A 7. 0:58:47 177 5,00 34,99 36,4
A 8. 1:07:02 179 5,00 39,99 36,3
A 9. 1:15:48 171 5,00 44,99 34,2
A 10. 1:25:07 171 5,00 49,99 32,2
A 11. 1:35:10 171 4,99 54,98 29,8
A 12. 1:44:34 169 5,00 59,98 31,9
A 13. 1:53:41 170 5,01 64,99 32,9
A 14. 2:01:45 157 5,00 69,99 37,3
A 15. 2:14:24 166 5,00 74,99 23,7
A 16. 2:24:34 173 5,00 79,99 29,5
A 17. 2:35:25 171 5,01 85,00 27,7
A 18. 2:44:33 168 4,99 89,99 32,8
A 19. 2:54:31 169 5,01 95,00 30,1
A 20. 3:04:45 161 5,00 99,99 29,3
A 21. 3:15:50 160 5,01 105,00 27,1
A 22. 3:24:34 161 4,99 109,99 34,3
A 23. 3:35:33 165 5,01 115,00 27,3
A 24. 3:46:08 161 5,00 120,00 28,3
A 25. 3:55:53 165 5,00 125,00 30,8
A 26. 4:06:53 171 5,00 129,99 27,3
A 27. 4:16:51 168 5,00 135,00 30,1
A 28. 4:24:18
2,89 137,89
KOKKU 4:24:18 169
137,89 31,5

1 kommentaar:

  1. See et sõidu lõpuosas vastupandamatu väsimus peale surub, kippuvat tavaliselt ikka kogemuse taha jääma. Haigus muidugi laostab ka, eriti pika sõidu puhul. Võib teha pikki rahulikke treeninguid vahetevahel, sest tiba on see asi peas ka kinni, lõpukilomeetrid demotiveerivad :)
    Aga mis spordijooki ja ka sööki puutub siis on jah ka võimalik sõit ära rikkuda. Olen endal joogi puhul välja rihtinud, et soovitatava 3 ühiku asemel pudeli kohta on minu lagi mis kõht normaalselt vastu võtab 2 ühikut. seega 1/3 lahjem jook. Eriti hakkab paks jook kõhus loksuma suurema pingutusega. Proovi ka järele, leia sobiv kangus.

    VastaKustuta